کد خبر: 1215945
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
شروع اردوی تیم‌ملی تحت تأثیر غیبت جمشیدی
اردوی تیم‌ملی بسکتبال جهت حضور در پنجره اول انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ دیروز در سالن زنده‌یاد مشحون آغاز شد. شاگردان هاکان دمیر در شرایطی تمریناتشان را آغاز کرده‌اند که نحوه انتخاب بازیکنان دوباره بحث‌برانگیز شده است. 
شیوا نوروزی

اردوی تیم‌ملی بسکتبال جهت حضور در پنجره اول انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ دیروز در سالن زنده‌یاد مشحون آغاز شد. شاگردان هاکان دمیر در شرایطی تمریناتشان را آغاز کرده‌اند که نحوه انتخاب بازیکنان دوباره بحث‌برانگیز شده است. 
تیم‌ملی دو بازی مهم در انتخابی کاپ آسیا پیش‌رو دارد؛ چهارم اسفند میزبان قطر است و هفتم اسفند نیز به مصاف هند خواهد رفت. قزاقستان، قطر و هند، همگروه‌های ما در گروه E پنجره اول انتخابی هستند. سجاد مشایخی، رسول مظفری، احسان دلیزهان، پیتر گریگوریان، بهنام یخچالی، سینا واحدی، نوید رضای‌فر، متین آقاجانپور، محمد امینی، مجید رحیمیان، ارسلان کاظمی، محمدمهدی رحیمی، سجاد پذیرفته، میثم میرزایی، محمد حسن‌زاده، حسن علی‌اکبری و سالار منجی، ۱۷ بازیکن دعوت شده به اردو هستند. حال آنکه جای خالی محمد جمشیدی در تیم‌ملی همچنان خالی است. جمشیدی همچنان یکی از ستاره‌های لیگ برتر کشورمان است و معلوم نیست کادرفنی چطور باز هم روی نام او خط قرمز کشیده است. سرمربی ترکیه‌ای تابستان امسال و درست پیش از حضور تیم‌ملی در جام‌جهانی جمشیدی را خط زد و جای خالی این بازیکن در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز احساس شد. با اینکه فدراسیون عدم دعوت از جمشیدی را فنی می‌داند، اما پس از خط خوردن او از تیم‌ملی حواشی زیادی مطرح شد و تقریباً هیچ‌کس فنی بودن خط خوردن این بازیکن را قبول ندارد. 
از طرفی تغییراتی نیز در کادرفنی به وجود آمده است؛ دستیاران ترک هاکان دمیر رفته‌اند و به جای آن‌ها محمدرضا اسلامی به جمع مربیان اضافه شده است. همچنین محسن شاه‌علی جایگزین سهراب کیهانی شده و در دو بازی پیش‌رو سرپرست تیم‌ملی خواهد بود. 
 
رئیس فدراسیون بسکتبال بار دیگر بر فنی بودن خط خوردن جمشیدی تأکید کرد. جواد داوری که مدیریت پرحاشیه‌ای را در فدراسیون تجربه می‌کند در گفتگو با مهر به انتقاد‌ها از لیست تیم‌ملی واکنش نشان داد: «کادر فنی تیم ملی نظراتی دارد و براساس آن اردونشینان را انتخاب می‌کند. قطعاً عدم دعوت از محمد جمشیدی مغرضانه نیست. کسی با این بازیکن مشکلی ندارد که اگر غیر از این بود سال گذشته دعوت نمی‌شد. کادر فنی همان کادر فنی قبل است، اما قاعدتاً بررسی‌هایی داشته و براساس آن‌ها تصمیماتی در مورد بازیکنان و انتخاب‌شان گرفته‌اند. در مورد عدم دعوت از محمد جمشیدی هم به‌واقع باید هاکان دمیر و علی آرزومندی پاسخگو باشند. آن‌ها فهرست اردونشینان را انتخاب کرده‌اند، نه من. منکر توانمندی‌های محمد جمشیدی نیستم، اما به عنوان رئیس فدراسیون در مورد بازیکنان دعوت شده یا خط خورده نمی‌توانم اظهارنظری کنم. سرمربی تیم‌ملی روی بازیکنان شناخت کافی دارد و بر همین اساس بازیکنی مانند امینی را دعوت کرد و دوباره او را در فهرست اردونشینان قرار داد..»
داوری با تأکید بر اجرای ایده کمیته فنی اظهار داشت: «قطعاً برای هر انتخابی هم ایده‌ای وجود داشته است. مطرح شدن اینگونه موارد صرفاً برای حاشیه‌سازی است و ما هم به حواشی ورود نمی‌کنیم. از هیچ برنامه‌ای برای اعزام‌ها و تشکیل اردو‌ها عقب نمانده‌ایم. اصل کار هم همین‌هاست. بدون توجه به این حواشی به فکر مسائل مهم‌تر در رابطه با تیم‌ملی هستیم. تابستان سال آینده برایمان مهم است. شاید رویداد رسمی نداشته باشیم، اما نمی‌خواهیم تیم‌ملی از بازی دور شود. در حال رایزنی با چند کشور هستیم تا با مهیا شدن شرایط اردو‌هایی را داشته باشیم.»

برچسب ها: بسکتبال ، تیم ملی ، قطر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار